Code Week Väätsa Põhikoolis – progejõustik

Code Week Väätsa Põhikoolis – progejõustik

Väätsa Põhikoolis saab 19.-21.oktoobril toimuma spordilahing Progejõustik. Mõõtu võtavad Legorobotid ja seda mitmel alal: kommitõuge, ühe meetri prahitõkkejooks ning poodiumiväärilise võistlustulemuse tähistamine. Õpitoad on eelsoojendus HITSA konkursile “Digistame ära!”, kus jagatakse sellekohas infot.  Õpitubades toimuvad mõttetalgud, kuidas töötubades loodut konkursi jaoks täiendada ning räägitakse konkursil osalemise tingimustest.

HITSA õpilaskonkursi õpitubasid viiakse läbi Euroopa Liidu Ühtekuuluvuspoliitika Fondi prioriteetse suuna nr. 1 „Ühiskonna vajadustele vastav haridus ja hea ettevalmistus osalemaks tööturul“ meetme “Kaasaegse ja uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt“ toetusel.

Tule, löö kaasa ja aita robotitel võistelda!

Registreeri end siin:

19.okt 14.00-17.00 (4×45 min, 25 osalejat, vanus 11 kuni 16) : 19. oktoobri registreerimine
20.okt 17.00-19.15 (3×45 min, 20 osalejat, vanus 11 kuni 16) : 20. oktoobri registreerimine
21.okt 12.40-14.10 (2×45 min, 20 osalejat, vanus 6 kuni 11) : 21. oktoobri registreerumine

Progejõustiku õpitubade kirjeldus

Osalejate arv: 20 kuni 25 osalejat, kellest moodustub 3 võistkonda

Vanusegrupp: Alates esimesest klassist kuni täiskasvanuteni (olenevalt päevast).

Õpitoa sisukirjeldus:

I osa: Jooksusussid jalga

Progejõustiku alade, tehnika ja nutiseadmete tutvustus. Programmeerimisvõtete tutvustamine, mis aitaks jõuda eduka lahenduseni. Progejõustiku robotid on 90% ulatuses valmis ehitatud, mõne füüsilise detaili lisamine nõuab ka võistkondade oma leidlikkust.

II osa: Võistlusaladeks valmistumine ja nende sooritamine (30+30+15 min) Võistkonnad peavad sooritama kolme ülesannet etteantud aja jooksul. Võistkondadele antakse ülesande täitmiseks vajalik tööriistakast kätte aja käivitumisel. Selle tööriistakasti ja oma teadmiste abiga peavad nad oma robotit täiustama ja võistlusvalmidusse seadma. Hädaolukorras saab võistkond avada vihje, kuid sellisel juhul kahaneb ka parim võimalik skoor. Aja lõppedes peab nende robot teistega koos võistlustulle astuma ja edukas olema.

Võistlusalad on järgmised:

Kommitõuge – Robot peab suutma kommi otse kommikoletise suhu visata. Kommi eduka maandumise registreerib Littlebits programmeerimisklotsidest koosnev kohtuniketiim.

Ühe meetri prahitõkkejooks – Robot peab võimalikult väledalt läbima võistlusraja, millel leidub ka ootamatuid takistusi kõiksuguse staadioniprügi näol. Rajalt peab eemaldama palli, teiste võistlejate sokid ja tühja spordijoogi pudeli. Kohtunikeks on Littlebits klotsidest koosnev kohtuniketiim, kes annavad stardisignaali ja mõõdavad raja läbimiseks kulunud aja, tuvastades finishijoone ületamise.

Poodiumiväärilise võistlustulemuse tähistamine – Robot peab oma medalivõidu erutust võimalikult säravalt väljendama. Selleks on iga võistkonna kohvris väike kunstiline komplekt, millega rahvuskangelast ehtida. Lisaks on siinkohal kasutada mitmed heli ja multimeedia efektid iPad’is. Tähistamise edukust mõõdab plaksumeeter, mille moodustavad jällegi Littlebits kohtunikud – mida valjemini inimpublik medalivõitu tähistavale robotile reageerib, seda heldemad on Littlebits kohtunikud punktide jagamisel.

Seos konkurssi alateemadega:

Vanavara digiks – antud juhul on digistatud terve spordiala, kergejõustiku toimumine. Spordis on roboteid mitmeti kasutatud, siin on aga lisatud mängulisust ning toetutakse ka soorituse hindamisel Littlebits robotitele. Tehnoloogiliste vahendite kasutamine.

Võistlusrobotid koosnevad LEGO EV3 vahenditest. LEGO roboteid programmeeritakse ja juhitakse Bluetooth andmeside kaudu iPad’ist, graafilise liidesega programmeerimiskeskkonnas.

Kohtunikeks on töötoa korraldajate poolt ette valmistatud Littlebits programmeerimisklotside ahelad, mille toimimisega töötoas põgusalt tutvutakse.

progetiiger_logo_horisontaal_est_webel_sotsiaalfond_horisontaalnehitsa_logo_est